• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80886
+
-

ورود مینی‌بوس‌های ملی به تبریز

اولین ناوگان مینی‌بوسرانی سازمان حمل و نقل شهرداری تبریز با ورود 26 دستگاه مینی بوس تولید داخل آغاز به کار کرد/ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز: این مینی‌بوس‌ها در مسیرهای نسبتاً کم تردد که  امکان عبور اتوبوس وجود ندارد سرویس‌دهی می‌کنند

حمل و نقل
ورود مینی‌بوس‌های ملی به تبریز

با ورود ۲۶ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز، ناوگان مینی‌بوس‌رانی در این شهر آغاز به کار کرد. به گزارش شهریار، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اعلام این خبر گفت: در آینده نزدیک ۳۶ دستگاه مینی‌بوس دیگر هم در این ناوگان راه اندازی خواهد شد.

«فرخ جلالی» با بیان این که شهرداری تبریز هر دستگاه مینی‌بوس را به مبلغ ۴۲۹ میلیون تومان خریداری کرده است، افزود: به طور تقریبی برای ۶۲ دستگاه مینی‌بوس، شهرداری تبریز ۲۷ میلیارد تومان هزینه کرده است.جلالی بیان کرد: طبق مطالعاتی که همکاران طرح و برنامه‌ریزی شهرداری تبریز انجام داده‌اند، این مینی‌بوس‌ها در مسیرهای نسبتا کم تردد که امکان عبور و مرور اتوبوس‌های شرکت واحد وجود ندارد، به ارائه خدمات خواهند پرداخت.


تکمیل ناوگان مینی‌بوسرانی در آینده نزدیک 

شهردار تبریز هم توجه به حمل و نقل عمومی را سیاست کلان شورا و شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: در بودجه سال ۹۸ این سازمان به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است. «ایرج شهین باهر» با بیان اینکه مشکلات اقتصادی از جمله تحریم‌ها باعث تاخیر در در روند راه اندازی ناوگان مینی بوسرانی تبریز شده بود، افزود: با تلاش مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز شاهد راه اندازی فاز اول مینی بوس‌ها هستیم.

شهین باهر با اعلام این که در هفته‌های آتی دیگر مینی‌بوس‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می‌شوند، بیان کرد: شهرداری تبریز برای خریداری این مینی‌بوس‌ها ۲۷ میلیارد تومان هزینه کرده است. این مسئول با تاکید بر این که مینی‌بوس‌ها می توانند با جابه جایی مسافران در خیابان‌های کم عرض و نسبتا کم تردد رضایت خاطر شهروندان عزیزی تبریزی را جلب کنند، اظهار کرد: با تکمیل ناوگان مینی‌بوس‌رانی، شاهد کاهش ترافیک در شهر و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا خواهیم بود که این یک گام مهم زیست محیطی به شمار می‌آید.

این روزها که شهرداری‌های کشور در وضعیت نامطلوب اقتصادی به سر می‌برند و توان خرید اتوبوس و مینی‌بوس جدید ندارد، شهرداری تبریز اقدام به خرید ۶۲ دستگاه مینی‌بوس تولید ملی کرده که اقدامی بی‌سابقه در بین کلانشهرهای کشور به شمار می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید